Alla inlägg under april 2009

Av marielle falk - 21 april 2009 07:23

..iväg för mig. Sist jag skrev här sa jag att jag skulle bli bättre men nu har det gått fem dagar..haha. Jag hinner inte längre sitta vid datan så mycket som innan. Ska sammanfatta lite om dem 5 dagar som gått.


Torsdag: Jag höll på i trädgården hela dagen som vanligt. Sen blev det lite stressigt för jag höll på lite länge ute så det blev till att slänga mig in i duschen o va färdig till henrik kom hem så han kunde duscha. Vi skulle köra till osby o fira min mamma. Det var som alltid mycket trevligt att komma hem en stund. Saknar mitt Osby. Vi var hemma kl 23:00 så det var bara att gå direkt till kudden.


Fredag. Jag gjorde min första rabatt o planterade lite lökar. Håller tummarna. Linda kom o hjälpte mig att ta ut våra utemöbler. Sen va det till att skynda sig igen för när Henrik kom hem så åkte vi in till stan för att fira hans brorsson. Vi åt pizza o hade trevligt hela kvällen.


Lördag: Vi gick upp tidigt för att vara redo när Henriks pappa kom vid 9. Vi körde till Osby outlet för att fynda. Fy fan va folk det var där... Men vi gick ju i fel ordning så det vi ville ha va ju slut när vi kom dit.. Men men vi fyndade en paraply-vagn o en resesäng på BRIO. Va hemma typ vid 17:00 O trötta som fan... Åt lite tacos o sen va det kudden igen.


Söndag: Då gjorde vi inte mycket va så trötta båda två. Jag skurade utemöblerna sen gick jag in o råkade somna på soffan..hihi. Sen cyklade vi ner till Linda o patrik för att överraska med glass. Men dem var inte hemma så vi väntade en stund. Men sen kom vi på att klockan va rätt mycket så det hela slutade med att vi grillade hos oss!!


Måndag: Henrik har varit hemma idag. Jag gick en promenad med Linda på förmiddagen sen följde hon med hem på en kopp kaffe. Sen råkade jag somna på soffan igen. Jag tvättade lite o sen gick jag ner i källaren för att samla ihop allt jag skulle skänka till loppis! Dem kom o hämtade det sen på kvällen.


Idag ska vi köra o köpa en cykel-sadel till Benjamin o cykel-hjälm. Sen ska vi nog köra o handla lite mat oxå. Lägger upp en bild på hur kul Benjamin tycker det är när mamma o pappa är i trädgården..hihi

Av marielle falk - 16 april 2009 08:19

Idag fyller min kära mor år så det blir till att köra upp till Osby ikväll. Det är så skönt att få komma till osby ibland. Det är en speciell känsla när man kör in där. Jag vet det låter töntigt men så e det!!

Annars ska jag inte göra nått särskilt idag, blir väl till att göra oss i ordning hela dagen för det tar sin lilla tid när man har en bebis som kryper o klättrar på allt!!! Sen tror han att han kan gå för när han har klättrat o ställt sig upp mot något går han bara rätt ut o så trillar han.... :(

Nej nu ska jag gå ut o promenera lite..

Av marielle falk - 15 april 2009 07:38

Ja då var det ett tag sedan jag skrev sist. Jag e så dålig på detta nu men jag har haft häcken full.. På våren får man så mycket energi att man är överallt o fixar o donar. Vi har hållt på i trädgården hela helgen. Vi har fällt träd, grävt upp gammla buskar vars rötter var gigantiska.( fick dra upp dem med bilen). Sen har vi eldat riset. Idag ska jag göra en rabatt o plantera lite blommor där tänkte jag. Lägger upp bilder på vad jag ska plantera.

Benjamin e nu snart 9 månader, det går snabbt nu. Äntligen kan han krypa normalt. Såg det igår. Annars har han tagit fart med ena benet...:)

Han har fått sin tredje tand nu. O sen e det 2 till på gång där uppe, den fjärde e oxå snart ute. Det har varit en lite jobbig period nu när hans tänder kommer men det går bra ändå. Det e bara på natten som han sover oroligt.

Denna veckan ska man på två kalas, mamma fyller år på torsdag o sen ska vi fira Henriks brorsbarn på fredag.

På lördag ska vi nog åka till osby o shoppa lite. Dem har nått som heter osby outlet där alla företag o sånt rear sina saker.Näst in till gratis.. BRIO har 80% rabatt på sina saker o det e ju skitbilligt!!!

Nej nu ska jag gå o bada lilleman.

Av marielle falk - 2 april 2009 08:55

Så här söt är min gosse nu. Han är så stor o gör framsteg hela tiden... Tiden går för snabbt.

Av marielle falk - 2 april 2009 08:46

Det var ett tag sedan jag skrev här.. Har haft så mycket att göra o tänka på.. Måste skärpa mig.

Så nu har solen äntligen kommit och man mår betydligt bättre. Som jag har längtat efter att kunna va ute o fixa i trädgården o sitta ute o fika m.m

Igår städade jag runt trädgården sen gick jag på äppel-träden men efter har sågat ner tre stora grenar för hand gav jag upp o bad Henrik hämta hem motorsågen..hihi. Jag gick o rensade ogräs istället i rabatterna. Igår kväll var Henrik iväg hoss sin far o fixade med bilen, jag o Benjamin tog en mysig lång-promenad. Det var så skönt väder igår kväll.

Idag blir det till att fortsätta med ogräsen men först tänkte jag att jag skulle ta en promenad o se om Benjamin somnar i vagnen.

Ha det bra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards