Alla inlägg under november 2008

Av marielle falk - 27 november 2008 11:07

Inatt fick jag sova riktigt länge, det var så skönt! Tack Benjamin!

Efter gårdagen behövdes det! Vilken jobbig dag! Jag försökte och försökte men det var som att prata med en vägg.. Jaja jag gjorde vad jag kunde. Nu ska vi pusta ut och gå vidare!! Tack Älskling för att du stöttar mig!!

Benjamin smakade för första gången potatis-puré igår. Han gjorde så roliga miner...hihi.. Han tyckte om det i alla fall. Idag ska han få bada oxå. Han tycker det är så skönt. Men jobbigt för mig att hålla han. Ska köpa en sån där ställning där han kan sitta själv så slipper jag få ont i ryggen och armarna. Så kan han bada lite längre oxå eftersom han gillar det så mycket.

Idag kommer kanske min svägerska  förbi en runda, kul att träffa henne. Hoppas bara inte Benjamin sover hela tiden hon är här. Det gjorde han i fredags när hon var här..hihi..

Första advent i helgen, känns konstigt. Tiden har gått så snabbt så man har inte riktigt fattat att man ska ha fram allt pyssel och plock.

Tänkte vi skulle köra till Ekohallen och köpa lite blommor och göra lite fina julgrupper o ha på borden här hemma. Får se om vi hinner det idag annars tar vi det i helgen.

Tittade på Grey 's Anatomy igår. Fy fan för den metoden dem använde ang grisarna!! Jag är inte vegetarian men man behandlar inte djur så. Även om det stod att dem inte far illa så känns det äckligt!! Fy!!

Nej ha en bra dag, det ska jag ha i alla fall!!

Av marielle falk - 26 november 2008 09:44

Igår blev min lille gosse 4 månader. Tiden har gått så snabbt, man hinner liksom inte riktigt med. Fast det är rätt skönt när han blir lite äldre för då kan han ta sig runt själv.

Var o handlade på Maxi igår, köpte två stora julstjärnor till att hänga i dem nya stora fönsterna!! Ser lite mesigt ut att ha advents-ljusstake där. Köpte även burk-mat till Benjamin. Tänkte jag skulle börja ge han smak-portioner nu. Första målet blir idag vid middag!! Så spännande. Fuskade lite igår och gav han lite glass..hihi.. Han fick lite på läppen och jädra vad tungan gick på han..så söt..

Idag ska jag städa skafferiet.. jobbigt. Sen blir det väl till att köra nån maskin tvätt, jag tycker den går hela tiden sen man fick barn... Men men..

Planerar att åka upp till Ullared sen i mitten av januari med kära mor. Henrik får va hemma med Benjamin så kör vi själva. Rätt skönt att få en dag för sig "själv".

I helgen kommer antagligen mamma och pappa hit på lite advents-kaffe. Glömde ju kvar dop-klänningen hoss dem och vi måste ju fixa tack-kort för dopet... Så han får ta på sig klänningen en gång till.. haha.. stackare.

Jul-gardinerna har åkt upp i alla fall.. Inte den minsta jul-känsla fick jag för det.. kommer väl kanske.

Nej nu ska jag gå och väcka min son, han har sovit sen 12 inatt..Inte bra han sover så mycket för då sover han inte sen..

Ha det bra!!

Av marielle falk - 22 november 2008 22:17

När blir jag färdig? Jag har hållt på hela veckan o städat men jag tycker huset är upp och ner ännu!! Sen är jag i alla hörn o håller på så det ser inte klokt ut. Har städat hela köket idag i alla fall. Torkat alla skåp och så. Imorgon ska jag städa sovrummet och putsa fönsterna på utsidan.

Orkar inte skriva mer god natt!

Av marielle falk - 20 november 2008 06:40

Jäkla vad det blåste igår och inatt.. Hoppas det är bättre idag så man kan ut o gå med Benjamin. Tänkte vi skulle gå o handla lite till helgen.

Vaknade nu och känner mig faktiskt utvilad... Får väl fortsätta städa idag med... inte kul men det blir fint i alla fall!!

Av marielle falk - 19 november 2008 07:44

Igår han jag inte göra något här hemma knappt.. gick upp vid tio gjorde mig i ordning sen skulle jag bort till Jenny och hälsa på henne.. Izak e så söt, han är två veckor äldre än Benjamin men han e 1 kilo mindre..hihi.. Kom hem nästan samtidigt som Henrik, sen ska det plockas med disk, ge katten mat, komma på vad man själv ska äta till kvälls-mat.. Fick bli våfflor för jag hade glömt ta fram kött från frysen.. Sen innan man vet ordet så är klockan så pass mycket att man ska gå o lägga sig. Vissa dagar vill man ha några timmar till på dygnet...

Idag ska jag iväg till Degeberga med jenny och våra små gossar. Dem har ett F-café där oxå så vi tänkte prova det o se om det e roligare än det som finns här hemma. Sen MÅSTE jag börja städa....

Ha det bra..!!


Av marielle falk - 17 november 2008 13:31

Idag har jag målat lite ramar som jag ska sätta in foto på Benjamin i. Tänkte ha dem i hallen. Nu väntar jag på att han ska vakna så jag börja baka igen.. tänkte baka kola-snittar och syltkakor. Sen får vi se om jag hinner baka nått mer.

Av marielle falk - 16 november 2008 18:02

Idag har jag bakat matbröd!! MUMS!! Dem blev faktikst jätte bra och goda. Funderar allvarligt att starta en catering-firma. Det hade varit så passande. Jag älskar att baka och laga mat sen hade det varit skönt att kunna va hemma o jobba o slippa köra iväg till jobbet.. Men men vi får se.

Denna veckan ska jag städa o städa o städa.. ska ta hand om källaren oxå o sortera skit.. Henriks skit..haha..

Av marielle falk - 16 november 2008 18:02

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards