Alla inlägg under december 2008

Av marielle falk - 27 december 2008 10:36

Det har varit en helt underbar jul. Orkar inte skriva om den bara.. ni får titta istället!!

Av marielle falk - 24 december 2008 11:32

Idag är det då äntligen jul-afton. Ska bli så skönt att komma hem o fira jul med min familj. Har längtat så mycket. Sen ska det bli spännande att sova över där med..hihi.. Ska bli intressant o se om det funkar... Det va mamma som kom med förslaget så skyll inte på mig om Benjamin för liv mitt i natten så dem inte kan sova..haha..

Igår va jag o rände i stan hela dan.. Shoppade pynt till granen, (Henrik fixade en riktig gran i år) sen shoppade jag kläder o underkläder, sen blev det lite på systemet. Sen klippte jag mig oxå!! Blev så jävla snyggt!!!!! Ska gå dit fler gånger.

Nej nu har jag inte tid mer ska snart köra o jag har inte duschat...

GOD JUL!!

Av marielle falk - 19 december 2008 13:45

ÄNTLIGEN LÅNG-HELG!!!

Det ska bli så jäkla skönt att Henrik e hemma nu i nästan 3 veckor!! Har längtat jättemycket. Idag har jag klätt granen..  Kanske lägger upp en bild sen.Men jag fick  ingen jul-känsla för det. Tror det är för att vi inte har nån snö. Jaja..

Imorgon ska vi tömma källaren på skit... Söndag ska vi väl åka o handla eller så gör vi det ikväll...

Usch vet inte vad jag ska skriva..e så trött...

Hörs en annan dag..

Av marielle falk - 18 december 2008 08:26

Kom inte ihåg när jag såg solen sist! Jag längtar efter den så in i vassen, man blir ju så mycket piggare av den. Det här jävla dis-vädret blir man ju bara nere av. Kom igen solen!! Visa dig så jag kan få lite energi nu till julen!!

Har kommit på vilken färg jag vill ha i sovrummet. Tänkte mig typ ljus cappucino och sen lite guld-lila sängöverkast o svarta möbler. Vi får se om Henrik går med på det. Han bryr sig nog inte så mycket om hur det ser ut i sovrummet..

I helgen ska vi tömma källaren o åka iväg på tippen o slänga skit. Där står en jäkla massa micros o kaffe-kokare o gammla videos, o sen e det mina soffor som jag hade i lägenheten o lite annat.. Ska bli skönt att bli av med det så vi kan sätta upp lite hyllor o sånt där nere.

På tisdag ska jag klippa mig, så skönt. Har inte en aning hur jag vill ha det det enda jag vet är:

  • Luggen ska vara kvar
  • Vill ha det så långt så jag kan sätta upp det
  • Vill ha en enkel frisyr som man kan lätt fixa på morgonen
  • Inte för stor ändring men ändå så man ser skillnaden.

Får se om jag ger henne fria händer. Hon verkar va duktig. o billig oxå, 250 kr o i stan..

Ska bort till banken idag o byta till dem tänkte jag. Så har vi samma allihop.

Nej nu ska jag äta frukost o sen får jag väl gå till banken o affären.. hej hej

Av marielle falk - 16 december 2008 08:59

Fy fan för att vakna till att hela sängen hela huset hela Everöd hela skåne skakade!!

Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Både jag o Henrik flög upp ur sängen. Sen flög jag ner till Benjamin för att kolla honom. Han var vaken oxå. Katten var livrädd. Dock lite roligt så här i efter hand att katten var livrädd. Jag blev så rädd så jag fick gå o kissa..:) Sen var det ut o blossa för att lugna nerverna. Jag trodde först det var en dröm men sen tänkte jag att det kanske var ett flyg-plan som störtat vid vår flygplats. Men sen ringde Henrik när han kommit till jobbet o berättade att det var ett jordskalv. Jordskalv här i sverige!!?? Fan vad läskigt! Läste om det på nätet o lyssnade på radion, tydligen kommer det från Ystad eller en bit utanför. Och det var ju inget litet skalv heller. Upp till 5 hade det varit på skalan.. Usch!! Jaja nu ska jag äta frukost.

Av marielle falk - 10 december 2008 12:33

Måste dela med mig av två underbart goda julkakor.


Pepparkaksrulltårta med saffranscrème Rulltårta:
4 ägg
2 dl strösocker
1 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver
1 msk pepparkakskrydda

Fyllning:
500 g Kesella vanilj
1 påse saffran, 0,5 g 

Sätt ugnen på 225º.
Rör ihop Kesella och saffran till fyllningen.
Lägg bakplåtspapper i en långpanna, ca 30 x 40 cm.
Vispa ägg och socker poröst.
Blanda potatismjöl, bakpulver och pepparkakskrydda.
Rör ner det i smeten.
Bred ut smeten i långpannan och grädda genast mitt i ugnen 5 – 7 min.
Stjälp upp kakan på ett sockrat bakplåtspapper.
Ta bort papperet som kakan gräddats på.
Låt kallna.
Bred fyllningen över kakan, rulla ihop, förvara i kyl.


  Rocky Road 

Ingredienser 

600 g mörk kvalitetschoklad 70 % 

2 påsar dumlekola 

2 nävar mini marshmallows

 3 dl salta jordnötter 

1 dl skalade pistagenötter

 Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.


4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

  

Av marielle falk - 9 december 2008 11:47

Idag har jag namnsdag! Grattis..haha..

I helgen har jag hållt på i vårt sovrum, gjort så Benjamin får en hörna i rummet för hans säng o garderob o bokhylla.. Hans sovrum är ju inte färdigt än. Men Henrik är ju snart långledig så då händer det nog grejor. Det ska bli skönt att han oxå e hemma så man får lite paus. I söndags var vi hemma i Osby. Så skönt att komma hem till min familj ibland. Saknat dem..

Idag ska jag tvätta, har inte gått upp förrän nu..hihi.. tog lite sovmorogn idag. Skönt. Sen när Henrik kommer hem så blir det väl att ut o gå en runda. Får ta en extra lång runda idag för vi gick inte igår.. Henriks mamma kom och sen skulle man äta kvällsmat o sen e det kväll ju.. Skruvade ihop hans bokhylla igår. Hade köpt den på IKEA, med sån där skötbord man kan skruva på bokhyllan men det får nog sparas till nästa bebis kanske.

Nej nu ska jag ta o gå till min gosse, vi ska bada.

Av marielle falk - 5 december 2008 10:52

Så här såg Benjamin ut när han njöt av lite morot.. Ser ut som om han har mustach..hihi

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards